والطيبيين…. ايه ذنبهم ؟؟؟
في الكدب …….والالاعيب
يا دنيا زادت ……. همهم
وهما على باب ….. ربهم
مالهمش…… غيره . حبيب
صرتي عليهم قاسية و.خطرة
منك ياما اشتكوا لله
جيتي على العايشين بالفطرة
والجاهلين . في الغدر مداه
صرتي…. حليف شر . البشر
وضماير….. اتباعت
والكذب من … أهله انتشر
بلسان ذئاب ……… جاعت
يا رب البركة جود على ناس
سنين طوعك ما بتقصر
يريدوا ….الحلو منك كاس
وأما القلب والاحساس
فله…………… 100حق يتاثر
عمر يزرع ……… ورد ليه ؟؟؟
يجني شوكه ويجرحه
واللي مؤمن…………… عمر بيه
واللي منك جاي اليه .
يشفي. جرحه…….. يجور عليه..
ويقوى. بإيديه يدبحه
حرمت الظلم…….. على عبادك
وأنا اكتر حد
مظلوم …والمؤمن…… بمعادك
وبيبني ما هد
________________
الشاعرة زينب شبل 23\1\2026




































